În urma implementării proiectului, numărul de păsări sălbatice autohtone capturate și comercializate ilegal în piețele din București a scăzut considerabil. Pe baza verificărilor inițiale am selectat 6 piețe; treptat, am restrâns activitățile la două piețe, respectiv 16 Februarie și Filaret, unde s-au realizat inspecții împreună cu oficialii de la Garda de Mediu, cu care am încheiat un acord de colaborare. În urma verificărilor efectuate – la finalul proiectului – în piețe nu a mai fost găsită nicio pasăre braconată.
Pentru atingerea obiectivului proiectului, organizația a condus o campanie de conștientizare de succes de tip OOH, concretizată prin print afișat pe 9 autobuze, timp de o lună. Campania a vizat creșterea gradului de cunoaștere a speciilor de păsări sălbatice capturate și vândute ilegal în piețe și a modului de implicare pentru protejarea acestora, în rândul locuitorilor din București. Informații despre proiect au apărut pe numeroase canale de comunicare, printre care Radio ZU, ProTV și publicația Click. Conform studiului privind audiențele, tirajele și vizualizările în cadrul proiectului, informațiile diseminate au atins mai mult de 10.000.000 de persoane (cu posibile suprapuneri în audiență/ tiraje).
Prin încheierea acordului de colaborare și instruirea reprezentanților Gărzii Naționale de Mediu, organizația a reușit să crească eficiența aplicării legislației pentru protecția păsărilor sălbatice capturate și vândute în București. Ghidul tipărit și cel electronic pentru autorități, precum și materialele video informative au fost trimise către autoritățile din ţară și din București pentru creșterea gradului de aplicare a legislației în domeniu.
Propunerea legislativă privind obligativitatea inelării păsărilor sălbatice crescute în captivitate a fost înaintată către autoritatea cea mai potrivită pentru introducerea acestei obligativități.
Organizația a construit o bază de date cu voluntari tineri dispuși să participe la proiecte, 861 de voluntari fiind instruiți cu privire la problematica proiectului din cadrul sucursalelor SOR din țară.
Agenție ExecutivăAsociația Societatea Ornitologică RomânăParteneriN/ANumărul contractuluiCSM 25ComponentăMediuJudețulBucureştiZona de desfășurareLocalTematicăEducațiePerioada de implementare01.04.2016-30.06.2017Bugetul proiectului (CHF)70,483Contribuția elvețiană (CHF)63,310Website-ul proiectuluiN/AWebsite-ul agenției executivesor.ro