Apelul 2
Apelul 2 oferă granturi mici pentru proiecte cu accent obligatoriu pe implicare civică, dialog, participare și creșterea capacității cetățenilor care produc schimbări la nivel local/național.
Ce domenii de intervenție sprijină Apelul 2?
Informații cheie despre Apelul 2
Alocarea financiară pentru proiectele din Apelul 2
7.000.000 CHF
Valoarea granturilor (minimum și maximum)
între 50.000 CHF - 200.000 CHF
Durata proiectelor (minimum și maximum)
între 12 - 24 luni
Data limită de aplicare
17.12.2025, 16:00 (ora României)
Alocarea financiară pentru fiecare Arie:
Aria 1 – Implicare civică și advocacy – cu accent pe activismul civic
2.000.000 CHF
Aria 1 – Implicare civică și advocacy – cu accent pe protecția biodiversității, conservarea și gestionarea resurselor naturale
2.000.000 CHF
Aria 2 - Creșterea capacității grupurilor vulnerabile
3.000.000 CHF
Ce tipuri de proiecte sunt sprijinite în cadrul Apelului 2?
Apelul 2 finanțează proiecte care pun în centru implicarea civică, dialogul social, participarea publică și creșterea capacității cetățenilor. Sunt vizate inițiative care contribuie la dezvoltarea comunităților, susțin participarea activă în procesele decizionale și promovează valorile democratice, transparența și incluziunea.
Pentru a contribui la schimbări în cele două Arii, sunt susținute acțiunile de advocacy în domenii precum educația civică, buna guvernare, drepturile omului, incluziunea socială, pluralismul și transparența mass-media, prevenirea și combaterea violenței bazate pe gen, sprijinirea grupurilor vulnerabile, protejarea biodiversității și gestionarea durabilă a resurselor naturale.
Cine poate aplica pentru Apelul 2?
Apelul 2 se adresează organizațiilor neguvernamentale și nonprofit din România care dețin experiență relevantă în cele două Arii și au capacitatea de a implementa proiecte cu impact la nivel local și/sau național.
Pentru a consulta criteriile de eligibilitate este necesară parcurgerea integrală a Ghidului Solicitanților.
Important: Organizațiile care au fost deja selectate pentru un grant/care au primit finanțare în cadrul Apelului 1, în calitate de Solicitanți sau Parteneri, nu sunt eligibile pentru a solicita finanțare în cadrul Apelului 2 (nici ca Solicitant, nici ca Partener).
Calendarul Apelului 2
Data
Etapa
Data publicării Apelului 2
Deschiderea procesului de aplicare
Data limită pentru transmiterea propunerilor de proiect
Anunțarea rezultatelor finale ale procesului de selecție
Începerea implementării proiectelor
Cum aplici?
Procesul de aplicare presupune parcurgerea următoarelor etape:
1. Consultarea informațiilor privind aplicarea
Consultarea Ghidului Solicitantului, anexelor aferente și a documentelor utile pentru pregătirea Cererii de finanțare.
2. Elaborarea Cererii de finanțare
Cererea de finanțare trebuie să fie formulată clar și concis, să abordeze problema printr-o logică de intervenție coerentă și să includă planul de implementare, calendarul activităților, bugetul proiectului, informații despre capacitatea organizațională și sustenabilitatea proiectului.
3 – Transmiterea Cererii de finanțare:
Completați Cererea de finanțare în platforma de aplicare, asigurându-vă că Anexele obligatorii sunt încărcate în formatul necesar (Anexa 2a, Anexa 3 și Anexa 4), iar apoi validați forma finală a Cererii de finanțare înainte de termenul limită.
Lipsa anexelor obligatorii conduce la excluderea Cererii de finanțare în etapa de evaluare a conformității administrative și a eligibilității.
Termenul limită pentru completarea și validarea Cererilor de finanțare este 17.12.2025; 16:00 (ora României)
Descărcați și consultați documentele obligatorii necesare și cele de suport pentru pregătirea propunerii de proiect
Documente utile
Contact
Dacă ai întrebări sau ai nevoie de suport pentru aplicația ta, echipa noastră este disponibilă pentru a oferi clarificări.
- Întrebările despre Aria 1 – focus pe activism civic și pentru Aria 2 se pot adresa la: email cep@fdsc.ro, număr de telefon +40 752 444 305 (Andreea Drăgan, Coordonator de grant)
- Întrebările despre Aria 1 – biodiversitate se pot adresa la: email mediu_cep@repf.ro, număr de telefon +40 745 524 454 (Csilla Daniel, Coordonator de grant)
- Întrebările strict legate de utilizarea platformei online de aplicare se pot adresa la: support@fdsc.ro
Website creat în cadrul Programului de Implicare Civică, sprijinit de Contribuția Elvețiană cu scopul de a reduce disparitățile economice și sociale în UE. Conținutul acestui website nu reflectă în mod necesar poziția oficială a Guvernului Elvețian.
Website creat în cadrul Programului de Implicare Civică, sprijinit de Contribuția Elvețiană cu scopul de a reduce disparitățile economice și sociale în UE. Conținutul acestui website nu reflectă în mod necesar poziția oficială a Guvernului Elvețian.